woensdag 15 juni 2011

MMMMuffin

Een paar weken terug besloot ik toch maar eens dat pak verwenmuffins met stukjes karamel en chocolade van Dr. Oetker te kopen. Op het pak zag de muffin er zo lekker uit. En ik had een excuus: de muffinmix was in de aanbieding! Maar dan is het altijd nog maar afwachten of die van mij net zo’n plaatje worden als de muffin op het pak (bijna onmogelijk). Ik blijf mezelf verbazen dat ik het altijd maar weer voor elkaar krijg een derde van het beslag al op te smikkelen voordat koekjes, taart, etc. de oven ingaan. Proeven heet dat... De verleiding is te groot om toch eventjes te weten wat ik precies in elkaar aan het flansen ben. En dan blijft het meestal niet bij een hapje, helaas. Al dagen stond het pak met muffinmix mij aan te staren in de kast, tot ik dit pinksterweekend besloot mijn bakkunsten te tonen. Het beslag was al heerlijk, laat staan de stukjes chocolade en karamel, die als versiersel dienden. Toch bleef er gelukkig genoeg over om acht overheerlijke muffins met stukjes karamel en chocolade te maken. Twintig minuten later, nadat ze de oven uitkwamen, zagen ze er bijna net zo uit als het plaatje op het pak! Zie hier het resultaat. En ze smaakten ook nog eens zoals ze eruit zagen. De verwenmuffins met stukjes karamel en chocolade van meneer Oetker zijn voor herhaling vatbaar. (Ook al zijn ze de volgende keer niet in de aanbieding.)  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen