maandag 20 juni 2011

Nog drie maanden, zucht

Mail onderweg checken: even de mobiele telefoon erbij pakken. Kijken of vandaag de treinen wel een keer op tijd rijden: even de mobiele telefoon erbij pakken. Dat leuke truitje op die ene website aan je vriendinnen laten zien: even de mobiele telefoon erbij pakken. Handig, mobiel internet! Alles kun je tegenwoordig vinden via je mobiele telefoon (met internet). Ik geloof dat onderhand het merendeel van Nederland, of wat zeg ik, van alle mobiele telefoongebruikers mobiel internet heeft. Een jaar en negen maanden geleden mocht ik een nieuwe mobiele telefoon uitzoeken. Ik wilde er een met zo weinig mogelijk poespas, als ik er maar mee kon smssen en bellen. Het werd een tweejarig abonnement op een mobiel van Samsung. Had ik toen maar wat meer ‘toekomstgerichter’ nagedacht. Nu wil ik onderweg mijn mail checken, maar kan ik dat niet zonder internet. Sta ik op het station, zonder te kunnen zien of de trein wel komt. En vragen vriendinnen me hoe dat leuke truitje eruit ziet, kan ik hem niet laten zien zonder internet. Oftewel, ik loop behoorlijk achter! Onderhand is mijn tweejarig abonnement toch wel afgelopen, dacht ik laatst. Dus belde ik opgewekt The Phonehouse op. Krijg ik een meneer aan de telefoon, die eigenlijk geen tijd voor me had, maar dit niet wilde laten merken. Zegt hij me dat mijn huidige abonnement nog tot eind september loopt. Oh..! Dus nog drie maanden toezien hoe het merendeel van alle mobiele telefoongebruikers wel even onderweg hun mail kan checken, mijn medetreinreizigers wel kunnen zien dat de trein tien minuten vertraging heeft en mijn vriendinnen wel de website met dat leuke truitje aan elkaar kunnen laten zien.
Misschien moet ik maar gaan nadenken over de nadelen van mobiel internet.
             - Een torenhoge telefoonrekening aan het einde van de maand, omdat er weer iets te lang op  
               internet is gezeten. Van dat geld kan ik gaan shoppen.
             - Een nieuwe verslaving. Ik heb er al genoeg;).
             - Geen goede smoesjes meer kunnen verzinnen. ‘Ik wist niet dat de trein vertraging had!’

Toch kan ik meer voordelen dan nadelen bedenken van mobiel internet. Helaas, nog even geduld Evi, over drie maanden mag jij een nieuwe mobiele telefoon uitzoeken en er ook eentje kiezen mét internet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten