donderdag 28 juli 2011

07800 Ibiza


Als je aan Ibiza denkt, denk je al snel aan party, zee, zon. Maar Ibiza staat ook bekend als hippie-eiland. De gebloemde, kleurige en wat wijdere kleding en accessoires zie je dan ook overal terugkomen. In winkels en langs de kant van de weg worden hippieachtige hebbedingetjes verkocht. Ook ik ben opslag verliefd geworden op de kleurrijke tassen en andere spulletjes. Het leuke ervan is dat je dit in Nederland niet zomaar op elke hoek van de straat tegenkomt. Uniek en super trendy! Veel dingetjes die ik tegen ben gekomen waren handgemaakt en dus ieder verschillend. Zo ook in dit winkeltje 07800 Ibiza in Ibiza stad. Ik liep langs de etalage.. Die laarzen! Die wil ik, dacht ik. Ik liep naar binnen en kwam in een knus winkeltje met schoenen, tassen, sieraden en andere hippieachtige accessoires. Echt een winkeltje voor mij. Helaas werd ik wat minder enthousiast toen ik de prijskaartjes zag. Omdat alles hand made was, was alles ook best prijzig.. Ook de laarzen die ik me al toegeëigend had en mezelf in Nederland al mee zag lopen. Ik als arme student met mijn bijbaanloontje heb €300,- nog even niet voor zulk soort laarzen over. Maar nu heb ik tenminste nog meer redenen om over een paar jaar terug te gaan als ik een fulltime job heb en dan niet de rest van de vakantie op water en brood hoef te leven. Oké nu overdrijf ik. Maar bij wijze van dan. Wel heb ik de aardige mevrouw van de winkel gevraagd of ik een paar fotootjes mocht nemen.(jaa ik was ook zo'n toerist met standaard mijn Canon om m'n nek. Nou en!) Zo kan ik jullie wel een kleine impressie geven van deze leuke winkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen