woensdag 20 juli 2011

Eindeloos genieten

Ik was bijna vergeten wat nu precies de betekenis was van het drielettergrepenwoord 'Genieten'. Maar in deze vier dagen dat Gijs en ik op Ibiza zijn, heb ik al snel weer de betekenis ontdekt. Een 24uurs heerlijk temperatuurtje (overdag zo'n 30 graden en 's avonds loop ik nog steeds met mijn zomerse outfits rond te paraderen).
Vanaf ons balkon hebben we een super uitzicht: we kijken op een helderblauwe zee, hippe strandtentjes, ons zwembad (dat grenst aan het mooie maar 's middags o zo warme zandstrand , waarop je wel genoodzaakt bent een sprintje te trekken als je even verkoeling in zee wilt zoeken). Ook kunnen we vanaf ons balkon zien waar we onze eerste stappen op Ibiza hebben gezet: het vliegveld. Vliegtuigen vliegen op zo'n 300 meter over ons hotel heen.
Nu zijn deze vier dagen voorbij gevlogen, ben bang dat de komende zeven dagen zeker eens zo snel gaan.. Waarom luidt de uitspraak 'De tijd vliegt als je het naar je zin hebt' niet 'De dagen duren eeuwen als je het naar je zin hebt'. Klinkt veel beter toch? Ik moet zeggen dat ik al best een kleurtje heb gekregen (yeh, daar doen we het voor). Nu nog maar hopen dat de komende dagen dit kleurtje een paar tinten bruiner wordt en dat als ik weer thuis ben, ik dit kleurtje goed kan onderhouden. Wat op dit moment in Nederland volgens mij onmogelijk is door alle regenval dat voor vele thuisblijvers en andere sleurhutbewoners de pret langzamerhand bederft. Ik denk af en toe wel even aan jullie hoor, als ik weer van m'n handdoekje richting zee loop, omdat het me toch iets te warm is en ik helemaal onder het zand zit. Aan het strand staat namelijk nogal wat wind die het zand niet altijd netjes op het strand laat liggen. Vervelend hoor! Maar goed, Ibiza is top! In Ibiza stad (hoofdstad van Ibiza) moet je ook een keer geweest zijn. Gijs en ik hoefden gelukkig niet als verdwaalde toeristen rond te dwalen, op zoek naar iets gezelligs, want Marcel en Anita, op en top Ibiza kenners, lieten ons alle idyllische plekjes in de stad zien. Wat een aparte types kom je daar tegen zeg. Van hippies en travestieten tot nog net geen naakte vrouwen in erotische pakjes. Als je mij daar een dag op het terras laat zitten, een kan sangria erbij, vermaak ik me prima door alleen al alle mensen te bekijken die voorbij slenteren. In Playa d'en Bossa (waar ons hotel zich bevindt) is 's avonds trouwens ook genoeg te doen. Cafeetjes, restaurantjes, kraampjes langs de kant van de weg en niet te vergeten de discotheken. Ibiza staat bekend als partyeiland en dit bevestig ik maar al te graag. In de discotheken komen de bekendste dj's en rappers van over de hele wereld. Tiësto, Snoop dogg, Ferry Corsten, The Swedisch House Maffia, Busta Rhymes, David Guetta, zo kan ik nog wel even doorgaan. Woensdagavond gaan Gijs en ik naar Space, de discotheek tegenover ons hotel. En er draait die avond niet zomaar een dj, maar onze eigen Armin van Buuren!! Wat we de rest van de dagen gaan doen zien we wel even. Sowieso maken we nog een boattrip naar Formentera, het eiland dat echt een bounty eiland moet wezen. We shall see.. Ik hoop dat ik jullie nu niet erg jaloers heb gemaakt en dat jullie ook lekker aan het genieten zijn. Ik stuur wel een lading zon richting Nederland.


De rest van mijn Ibizastories en foto's (of course) volgen!
Dikke kus

1 opmerking:

  1. Leuk Evi! Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt in IBIZA, The place to be! Stiekem wel een beetje jaloers maar wat wil je met dit Hollandse weer! JAK! Maar geniet er nog maar even van want voordat je het weet is de vakantie weer voorbij! X Leonie

    BeantwoordenVerwijderen