vrijdag 8 juli 2011

Mijn complimenten aan de NS

Al twee jaar lang reis ik iedere schooldag weer van Dieren naar Enschede en terug. In die twee jaar ben ik nog nooit in de trein naar de wc geweest. Ik weet het niet, maar om een of andere reden geven wc’s in treinen of op openbare gelegenheden mij altijd de kriebels. Al die onbekende mensen die naar dezelfde wc gaan.. Nee niks voor mij. Maar vandaag was het moment aangebroken dat ik wel naar zo’n vieze-, door al die onbekende mensen gebruikte wc moest gaan. Ik moest zo nodig! Ik had al mijn moed bij elkaar verzameld en liep door de tweedeklascoup├ę de bordjes met ‘wc ->’ achterna. Het begon al goed, ik kreeg de wc-deur niet open. Met al m’n kracht probeerde ik de deur open te duwen, maar het lukte niet, totdat een aardige meneer me leuk vertelde dat ik het andere handvat eerst naar beneden moest duwen. Oh. Met een nog net geen knalrood hoofd duwde ik zachtjes de deur open en liep het kleine hokje binnen. Door het deurincident was ik eigenlijk vergeten hoe vies ik zo’n hokje wel niet vond. Maar deze wc was helemaal niet zo vies. Het viel me reuze mee. De wc, de wastafel eigenlijk het hele hokje was schoon! Voortaan hoef ik niet meer op te houden, tenminste, in de treinen van de NS. In de stoptrein kennen ze het woord wc volgens mij nog niet. Hopen dat daar snel verandering in komt, want als je echt moet is er niks zo vervelend als ophouden en ik spreek uit ervaring. Wc’s in treinen van de NS zijn best te doen (als ze maar wel schoongemaakt worden). Mijn complimenten aan de NS. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten